Niciodata nu judeca un om dupa infatisare

          Ieri mi s-a dat sa vad ceva destul de interesant care de altfel aproba cu 100% titlul acestui articol. O colega de clasa a venit in oras cu niste treburi si m-a sunat si mi-a propus sa iesim undeva la un ceai. Desigur am acceptat, colega mea considerata de mine cea mai despteapta, in sensul ca ii o fata foarte isteata si poti discuta cu ea asa de multe fara sa te plictisesti vreodata. In fine, sa nu intram in detalii. Ne-am dus intr-un local decent unde am servit un ceai. Iar in timp ce vorbeam ea este distrasa de un lucru. Imi intorc privirea sa vad ce este si vad o persoana, de sex masculin, care statea la o masa singur. Nu vreau sa il insult sau ceva dar arata foarte sarac, incaltat cu niste cizme vechi, cu ciorapi de lana care ieseau la iveala din cauza faptului ca pantalonii erau prinsi intre ciorapi si piciorul sau(erau bagati in ciorapi), o geaca de un verde sters si spalacit si o basca care statea pe jumatate de cap. Chelnerul vine si ii ia comanda, acesta comandand o portie de pireu de castane! Credeti-ma ca inca de la prima portie comandata ma gandeam ca nu o sa o plateasca. De ce zic “inca de la prima portie”? Pentru ca imediat ce a infulecat-o pe prima a cerut un pahar cu apa si apoi inca doua portii de pireu de castane! M-am mirat desigur, dar mai mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca a continuuat sa mai comande inca o portie de pireu de castane si doua portii de profiterol. Am inceput sa rad in sinea mea fiind sigur ca acel local tocmai a luat teapa: “Adica dupa ce omul s-a saturat nu va sta pe ganduri ci o va lua la fuga fara sa plateasca.” Omul nostru si-a terminat de mancat tot ce a avut apoi a mai cerut respectuos un pahar cu apa. Chelnerul si-a insusit cererea si I-a dus un pahar cu apa. Am tot stat si am asteptat sa-l vad cum fuge dar spre surprinderea mea el a cerut sa I se faca nota de plata. Chelnerul a venit si nota de plata era undeva la cativa zeci de lei noi. Dar clientul si-a scos portmoneul si a scos un teanc destul de generos cu bancnote de 10, 50 si 100 lei. Am fost foarte surprins va spun sincer, nu mi-am dat sema dar probabil faceam o fatza. A platit si s-a ridicat sa plece, dar femeile ce serveau(care de asemenea au vazut toata scena aceasta) si chelnerul care I-a luat comanda l-au oprit si l-au intrebat daca s-a simtit bine si daca I-a placut si de asemenea l-au intebat de unde  vine, daca este de aici din oras. Insa el a raspuns doar ultimei intrebari si a spus ca este de aici dupa care a plecat! Totusi ma gandeam, oare de ce nu a mai vorbit cu ei? S-a simtit oare ofensat? Sau a simtit faptul ca toti il subestimam dupa felul in care arata?

Lasă un comentariu